Visual Basic Dersleri (RIGHT FONKSiYONU)

RIGHT FONKSiYONU; Oluşturduğunuz yahut belirlediğiniz bir stringin en sağından soluna doğru belirttiğiniz sayıda karakterini alarak yeni bir string oluşturur.Kullanım şekli ;

Right(string,karkter sayısı) Şeklindedir.Örnek Verecek olursak ;

Buradaki Örneğimizde ; Yenistring adında bir değişken tanımladım.Ve yeni stringin sağından itibaren 4 karakterini alarak yeni bir string oluşturdum.Bunu Dosya uzantılarını almakta,Site uzantılarını almakta Vs Vs kullanabiliriz.Bir Örnek Yapalım hemen dosya uzantısını bulalım ;

Aşağıdaki örnekte Önce stringin en sağından soluna doğru 4 karakterini aldım ve text2 ye yazdırdım.Daha sonra Öğrenmiş olduğumuz if yapısı ile bir koşula bağladım ve msgboxla (Mesaj kutusu ) ile gösterttim.bakınız ;

LEFT Fonksiyonu ; Yukarıda Anlatmış olduğum Fonksiyonun tam Tersi Şeklindedir.Soldan itibaren belirtilen tam sayı kadar karakteri alarak yeni bir string oluşuturur.bununlada Sitenin Http mi yoksa ftp mi olduğunu algılayan bir kod yazalım ;

Mantık yukardaki ile aynıdır.Yine 4 karakteri almasını isteyeceğim ve text2 ye yazdıracağım.Daha sonra koşul aratacağım ;

Böylece fonksiyonların aslında vb de herşey olduğunu yavaş yavaş görmeye başladık

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Copyright © Visual Basic Blogu